چهارشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۸۹

با کارت اقامت دائم کانادا کجاها میشه رفت؟

احتمالا شما هم برخورد بی شرمانه مامورای فرودگاه بعضی کشورهای دیگه با شهروندهای ایرانی رو تجربه کرده باشین. که تلخ ترینش هم برای یه ایرانی، برخورد حقارت آمیز و غیر محترمانه تو فرودگاه های شیخ نشین های خلیج همیشه پارسه. مخصوصا وقتی که یه مامور "عرب" بعد از خورن نون و سوسمار صبحانه اش، اومده سر کار و مجبورت میکنه که تا کمر دولا شی و تو چشمی نگاه کنی تا به عنوان یه ایرانی، از چشمت اسکن بگیرن و ببینن تروریست نباشی!
متاسفانه کارمون رو به جایی کشوندن که ملت ایران ، از بی اعتبارترین ملت های دنیا شده و پاسپورت ایرانی بین 195 کشور بررسی شده، 194 ام شده از نظر اعتبار مسافرت بدون ویزا به کشورهای دیگه. (فقط افغان ها از ما بدبخت ترن).

فکر میکنم همواره یکی از دلایل مهاجرت برای خیلی از ماها گرفتن یه پاسپورت معتبر بوده که به واسطه اش هم بتونیم به خیلی کشورها به راحتی سفر کنیم و هم اینکه احترام و شان انسانیمون هنگام ورود به اون کشور ثانی حفظ بشه. برای خود من که واقعا این یکی از هدف های گرفتن شهروندی کاناداست. بگذریم. اومدم فقط بنویسم که با PR Card کجا ها میشه رفت که داغ دلم تازه شد و باعث این مقدمه طولانی شد.

علی الحساب، بعد از گرفتن کارت اقامت دائم کانادا و قبل از شهروند شدن، با همون کارت و بدون نیاز به ویزا میشه به کشورهای زیر سفر کرد که به نظرم همشون هم تو محدوده ی قاره ی آمریکان:
باهاما، برمودا، جزایر کایمان، کاستاریکا، جمهوری دومینکن، السالوادر، هندوراس، جامائیکا، مکزیک، آنتیل هلند، نیکاراگوئه و جزایر تورکس و کایکوس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر