یکشنبه، دی ۱۹، ۱۳۸۹

از کجا شروع شد

بیشتر از 4 سال پیش، سپتامبر 2006 بود که قوانین مهاجرت به کانادا تغییر کرد و به قول خودشون Simplified شد. تا قبل از اون برای اقدام باید همه شرایط رو در اون زمان میداشتی (از جمله آیلتس) و مدارکت هم تکمیل بود و بعد اقدام میکردی، ولی در روش سیمپلیفاید فقط یه فرم پر میکردی و ادعا میکردی که شرایط لازم رو داری، پول رو میدادی (550 دلار آمریکا) و میرفتی ته صف وای میستادی، پس منم جام رو تو صف رزرو کردم تا بعدا اگر واقعا تصمیم به مهاجرت گرفتم خیالم راحت باشه که اقلا جام محفوظه...
بعد از 2 هفته برام یه نامه از سفارت کانادا در سوریه اومد شامل فایل نامبر و یه سری توضیحات و برام نوشته بودن به زندگیت برس که دیگه زودتر از 62-64 ماه از ما خبری نخواهی شنید. منم پروندم رو بوسیدم و گذاشتم تو کشو و درش رو قفل کردم و تقریبا فراموشش کردم دیگه.

تا اینکه حدود 4 ماه پیش، یه عصر جمعه دلگیر، داشتم از شدت بی حوصله گی، آنلاین برای خودم میچرخیدم و وقت تلف میکردم که تو ایمیلم یه نامه با عنوان عجیب غریبی دیدم که اول فکر کردم اسپمه، خواستم پاکش کنم، ولی گفتم یه نگاهی بندازم بهش و ای دل قافل، نامه از سفارت کانادا تو ورشو ارسال شده بود... خیر سرشون پرونده های مارو از دمشق برای تسریع کار فرستاده بودن ورشو و برای همین هم سر 48 ماه باهام تماس گرفتن. بهم فقط 90 روز فرصت داده بودن تا همه ی مدارک رو براشون آماده کنم و بفرستم از جمله آیلتس... یادمه داشتم میمردم از شدت نگرانی ولی باید شروع میکردم به تهیه مدارک چون فرصت خیلی کم بود.

نا تمام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر